Provocerende campagne moet racisme in Brazilië tegengaan


Een nieuwe provocerende campagne moet het racisme in Brazilië tegengaan. Volgens NRC Next is ruim de helft van de bevolking gekleurd of zwart en is de Braziliaanse samenleving doordrenkt van racisme. Zo ontving de eerste zwarte weervrouw van het Braziliaanse journaal veel racistische commentaren. De overheid is daarom, in samenwerking met een mensenrechtenorganisatie, een opmerkelijke campagne begonnen. Op billboards in de stad zijn de racistische commentaren, die op sociale media zijn geplaatst, afgedrukt. De billboards zijn in de buurten neergezet waar de afzenders wonen, zodat mensen met hun eigen uitspraken worden geconfronteerd.

Lees meer via NRC Next.

 


Cookies | Privacy policy | De muziek van de vooruitgang luister je op Sublime

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te clicken. Je kunt ze ook afwijzen. Dan blijft de site gewoon werken (maar mogelijk niet optimaal).