Jheronimus Bosch-tentoonstelling weet nieuw publiek te trekken

Inzicht Bosch
© Inzicht Bosch

De populaire Jheronimus Bosch-tentoonstelling in het Noordbrabants Museum weet naast toeristen en museumkaarthouders ook veel nieuw publiek te trekken. Dat stelt museumdirecteur Charles de Mooij in NRC Handelsblad. Volgens De Mooij is de toestroom van publiek dat gewoonlijk niet naar een museum gaat, mede te verklaren door de magie en huivering die de werken van Jheronimus Bosch bij veel mensen oproepen. Eerdere blockbustertentoonstellingen als Rembrandt in het Rijksmuseum en David Bowie in Groningen wisten ook veel nieuw publiek naar de musea te trekken. Deze maand biedt het Nieuws van de Vooruitgang meer inzicht in de toekomst van Nederlandse musea.

Lees meer via het NRC Handelsblad

 


Cookies | Privacy policy | De muziek van de vooruitgang luister je op Sublime

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te clicken. Je kunt ze ook afwijzen. Dan blijft de site gewoon werken (maar mogelijk niet optimaal).