Mensen gaan liever naar De Voedselbank door supermarkt-achtige inrichting


Steeds meer mensen weten De Voedselbank te vinden, dat meldt de organisatie vandaag. Vorig jaar maakten wekelijks zo’n 140 duizend mensen gebruik van de pakketten. En dat is 6 procent meer dan het jaar daarvoor. De toename is deels te verklaren doordat de toelatingsnormen versoepeld zijn. Maar ook doordat mensen het steeds minder ongemakkelijk vinden om naar De Voedselbank te stappen. Schaamte is namelijk nog vaak een reden om geen pakket af te halen. En daar is het afgelopen jaar hard aan gewerkt – dat vertelt Pien de Ruig van de Voedselbank:

“Je ziet dat een groot aantal voedselbanken …
ander gevoel voor onze klant dan als je een pakket krijgt.”

Dus door De Voedselbank in te richten als een supermarkt, maken mensen er veel liever gebruik van. Een kleine verandering, met mooi resultaat.


Cookies | Privacy policy | De muziek van de vooruitgang luister je op Sublime

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te clicken. Je kunt ze ook afwijzen. Dan blijft de site gewoon werken (maar mogelijk niet optimaal).